The name Menscorpore comes from a line of verse written by the Latin poet Juvenal. “Mens sana in corpore sano” means, literally, a healthy mind in a healthy body. By understanding the indelible interdependence between the physical self and the psycho-emotional one, we interpret human health as a dynamic equilibrium. Since its creation in 2014, Menscorpore has offered a variety of different programs targeting physical-emotional and social-relational well-being. The organization is headquartered in Treviglio, east of Milan, our family’s home.
back to top

Nicola Castelli

Fondatore

Mi occupo da molti anni di formazione e consulenza per le organizzazioni professionali, con una particolare attenzione alla qualità delle relazioni interpersonali in quei contesti. 

Nel tempo ho trovato tema della cura (di sé, degli altri e del “mondo”) sempre più significativo e fondante, ragione per cui insieme a mia sorella ho creato MensCorpore. Credo fermamente nel potenziale di apprendimento e crescita dell’essere umano, come individuo e parte di un gruppo. Per MensCorpore Experience conduco alcune attività in qualità di Mindfulness Trainer & Counselor.

follow me: